CONSILIERE ȘI INTERVENȚIE PSIHOPEDAGOGICĂ ÎN ȘCOALA INCLUZIVĂ

CONSILIERE ȘI INTERVENȚIE PSIHOPEDAGOGICĂ ÎN ȘCOALA INCLUZIVĂ

MISIUNEA PROGRAMULUI DE STUDII

 

Misiunea programului de master este aceea de a pregăti profesionişti cu înaltă calificare în consilierea și intervenția psihopedagogică în școala incluzivă, pentru dezvoltarea competențelor profesionale specifice în vederea oferirii unor servicii educaționale specifice elevilor cu cerințe educative speciale integrați în școala de masă. Asigurarea unor resurse umane experte, instrumentate adecvat cu seturi de cunoștințe științifice, abilități cognitiv – acționale și atitudini optime în raport cu propriul itinerar profesional, cu ceilalți specialiști, dar și cu destinatarii serviciilor, în scopul proiectării, implementării și evaluării demersurilor de consiliere și intervenție psihopedagogică în școala incluzivă.

Programul de masterat CIPSI se adresează tuturorabsolvenţilor de învăţământ universitar cu specializări în domeniulŞtiinţe ale Educaţiei:Psihopedagogie Specială, Pedagogia învățământului primar și preșcolar precum și tuturor absolvenţilor cu studii de licenţă care au preocupări în domeniu sau care solicită această formă de specializare pentru a putea face faţă sarcinilor activităților profesionale pe care le desfăşoară.

COMPETENȚE PROFESIONALE DUPĂ ABSOLVIRE:

 

C1-Elaborarea, aplicarea, monitorizarea şi evaluarea unor Programe de servicii individualizate (PSI) si/sau a unor Proiecte de intervenţie personalizate (PIP) pentru copiii/elevii cu diferite dizabilităţi (cognitive, senzoriale, motorii, asociate), tulburari ale limbajului, tulburări comportamentale, dificultăţi de învăţare și/sau alte cerințe educaționale speciale;

C2- Elaborarea şi aplicarea unor programe educativ-terapeutic-compensatorii adecvate copiilor cu diferite dizabilităţi (cognitive, senzoriale, motorii, asociate), tulburari ale limbajului, tulburări comportamentale, dificultăţi de învăţare și/sau alte cerințe educaționale speciale;

C3- Competenţe de proiectare, implementare și evaluare a demersurilor de consiliere și de intervenție psihopedagogică în unităţile şcolare incluzive;

C4- Competenţe de adaptarea curriculară şi realizare de programe de intervenție personalizată și orientare vocaţională pentru elevii cu cerințe educative speciale;

C5- Competențe de elaborare de programe de susținere a incluziunii socio-profesionale a tinerilor cu cerințe speciale.

C6- Competenţe de promovare a politicilor de incluziune școlară și socială în școală și comunitate;

C7- Competenţe de formare și perfecționare în educația incluzivă a membrilor echipelor multidisciplinare de suport și intervenție psihopedagogică, precum și a cadrelor didactice din instituțiile incluzive;

C8- Competențe de cercetare în colective de cercetare multidisciplinare în domeniul educației inclusive.

 

COMPETENȚE TRANSVERSALE DUPĂ ABSOLVIRE:

 

CT1- Aplicarea normelor etice în cercetările acţiune cu persoane din școlile incluzive, precum şi în activităţile de evaluare, adaptare curriculară şi consiliere psihopedagogică;

CT2- Planificarea şi implementarea activităţilor din cadrul echipei multi-disciplinare pe baza criteriilor relevante conferite de rolul psihopedagogului în echipa multi – disciplinară;

CT3- Utilizarea platformelor de e-learning, a învăţării de tip blended learning şi a bazelor de date internaţionale pentru dezvoltarea personală şi profesională;

CT4- Competenţe de formare şi perfecţionare în educaţia incluzivă a membrilor echipelor multidisciplinare de suport şi intervenţie psihopedagogică, precum şi a cadrelor didactice din instituţiile incluzive;

CT5- Utilizarea metodelor şi tehnicilor eficiente de învăţare pe tot parcursul vieţii, în vederea formării şi dezvoltării profesionale continue.

 

PERSPECTIVELE CARIEREI

 

Absolvenții programului de studii de masterat Consiliere și intervenție psihopedagogică în școala incluzivăau clar definită perspectiva ocupației pe piața muncii.

 

Ocupația

Cod COR

Pedagog de recuperare

235205

Consilier școlar

235903

Designer instrucțional

235904

 

 

 

Plan de învățământ: 2023-2025; 2024-2026

COORDONATOR: Conf.univ. dr. Matei Silvia Raluca
                                   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Fisele Disciplinelor